Het New Yorks-Canadese merk Michi vult al vier jaar het gapende gat tussen provocatieve, glamoureuze lingerie en comfortabele sportkledij.
Ontwerper Michelle Watson leerde de knepen van het vak aan de Parsons School of Design, plus aan de tekentafels van Donna Karan en de sportieve RLX-lijn van Ralph Lauren. Haar signatuur? Doorzichtig, architecturaal en clubby. Denk doorkijkleggings met spiraalvormige nylonmotieven en sportbh’s met bondagelook.
“Elk stuk van Michi zit boordevol details en is flatterend, doordacht opgebouwd en functioneel”, aldus Michelle Watson, zelf bedreven in golf, ski, dans en gevechtsport. “Zo mik ik op coole stukken die je binnen en buiten de gym kunt dragen.”
Deze winter speelt Michelle in op dat overheerlijke gevoel van overwinning na flink wat doorzetten en vechten tijdens je workout. De signatuurlooks werden ondergedompeld in navyblauw, warm paars, donkere magenta en jetset zwart. Kortom, een kleurenpalet dat kracht en zelfvertrouwen uitstraalt.
Toch is Michi meer dan mooi alleen. Het gros van de technische stoffen komt rechtstreeks uit Canada, waar de productie en het designen plaatsvindt, maar er zit ook superademende en comfortabele spandex uit Zwitserland tussen. Elk stuk belooft een uitstekende fit en speelt slim in op vrouwelijke rondingen.
Hardwerkende atleten zoals Fergie van de Black Eyed Peas, actrice Michelle Rodriguez en fitnessster Tracy Anderson (trainer van Madonna, Gwyneth Paltrow en Jennifer Lopez) huppelen rond in het merk. En de prijzen? Die zijn even chique als het clientèle, maar de investering dubbel en dik waard.
Voor meer info en shopping surf je naar www.michiny.com, vanaf 95 euro voor een legging, 70 euro voor een sportbh, 120 euro voor een topje en 235 euro voor een badpak.